Onze dienstverlening aan u is optimaal

Wij proberen u zo goed mogelijk te helpen. Hieronder leest u hoe en hoe snel u een reactie van ons mag verwachten.

Wij hebben vaste reactietermijnen

Wij hebben vastgesteld binnen welke termijn wij reageren op uw vragen of verzoeken. Dat zijn onze reactietermijnen. Hier houden wij ons aan. En u mag ons erop aanspreken als wij dat niet doen. 

Hoe behandelen wij uw klacht?  

Hoe behandelen wij uw schadeclaim?

Wij leggen u duidelijk uit hoe u een schadeclaim indient en hoe wij met uw schadeclaim omgaan.

Wij voldoen aan de voorwaarden voor letselschadebehandeling

Wij staan ingeschreven bij het Register Gedragscode Behandeling Letselschaden van De Letselschade Raad. Wij houden ons aan de prestatierichtlijnen die zijn vastgesteld door Stichting toetsing verzekeraars (Stv) in overleg met het Personenschade Instituut van Verzekeraars (PIV). Om de 2 jaar laten wij het PIV een onderzoek uitvoeren. De onderwerpen van dit onderzoek zijn: 

  • de kwaliteit van de letselschadebehandeling;
  • de klanttevredenheid;
  • de looptijd van de schadebehandeling. 

Kwaliteitscode Rechtsbijstand

Wij werken volgens de Kwaliteitscode Rechtsbijstand.

Telefonisch contact tijdens kantooruren

Onze medewerkers zijn gemakkelijk bereikbaar. Zowel via ons algemene nummer als via doorkiesnummers. De doorkiesnummers staan in onze brieven. Tussen 08.30 en 17.00 uur heeft u in 9 van de 10 keer binnen 15 seconden onze medewerker aan de lijn. Dan gebruiken wij geen spraakcomputer. 

Telefonisch contact buiten kantooruren

Wij zijn ook buiten kantooruren telefonisch bereikbaar. Er is dan een kort keuzemenu. Maak uw keuze en u krijgt een medewerker aan de lijn. 

  • Keuze 1: u heeft een dringende schademelding en wilt een medewerker van onze alarmcentrale spreken. 
  • Keuze 2. u bent al bij ons verzekerd en u wilt telefonisch een verzekering afsluiten of wijzigen.

Hoe behandelen wij e-mail?

Als u ons mailt dan beantwoorden wij uw vraag binnen 24 uur. Wanneer dit niet kan, ontvangt u binnen 24 uur een ontvangstbevestiging en beantwoorden wij uw vraag binnen 4 dagen. Bij de teams Verhaalsbijstand Personenschade en Rechtsbijstand Algemeen is dit 5 dagen. Bij het team Personenschade is dit 10 dagen.