Uw woonhuisverzekering

Waarom sluit u een woonhuisverzekering af?

Dat verplicht een hypotheekverstrekker als u een koophuis met een hypotheek heeft. En schade aan uw woonhuis kan ervoor zorgen dat u voor hoge kosten komt te staan. Een woonhuisverzekering afsluiten is dus altijd verstandig. 

Wat is er verzekerd op de woonhuisverzekering?

Schade aan uw woonhuis. Denk bijvoorbeeld aan brand, neerslag, storm, lekkage, inbraak, aanrijding of vandalisme. De verzekering geldt voor schade aan uw woonhuis en alle onroerende goederen die in of bij uw woonhuis horen. Dus bijvoorbeeld een schuur of garage en alles wat vast in het woonhuis zit. Schade aan glas is niet standaard verzekerd. U kunt dit apart bijverzekeren. Lees meer over de ZLM Woonhuisverzekering.

Wat kost de ZLM Woonhuisverzekering?

Bereken hier uw premie. Die is afhankelijk van het type woning. U kunt uw premie per maand of per jaar betalen.

Hoe sluit u een ZLM Woonhuisverzekering af?

Dat kan op 3 manieren. Bel ons op 0113 - 238 880 of bel uw ZLM-adviseur. Of sluit de verzekering online af.

Pakketkorting bij meerdere verzekeringen

Wij doen graag iets extra’s voor onze klanten. Als u meerdere verzekeringen afsluit, ontvangt u bovenop onze scherpe premies 8% pakketkorting. Lees meer over pakketkorting.

Wat u zich misschien nog afvraagt...

Ja. Bij het afsluiten van een woonhuisverzekering controleren wij of er bijgebouwen aanwezig zijn. Aan de hand van de bouwaard en kubieke meters van het bijgebouw wordt deze meeverzekerd. Dit kan invloed hebben op de premie.

Als u een woonhuisverzekering afsluit bij ZLM, heeft u altijd garantie tegen onderverzekering. De garantie is onbeperkt geldig. Gaat u uw huis verbouwen? En verandert het aantal kubieke meters in uw huis? Geef dat dan altijd aan ons door. Wij passen uw polis aan zodat de garantie geldig blijft. Dit kan ervoor zorgen dat uw premie verandert.

Heeft u schade? Zeker dan vinden wij het belangrijk dat u tevreden over ons bent. Neem gerust contact met ons op voor een persoonlijk advies. Bijvoorbeeld over wat er precies verzekerd is of welke reparateur u kunt inschakelen. Meld uw schade snel via één van de mogelijkheden hieronder.

Telefonisch

Tijdens kantooruren (8:30 - 17:00 uur) zijn wij bereikbaar via telefoonnummer 0113 - 238 777. Bij spoed kunt u dit nummer ook buiten kantooruren gebruiken.

Online

U kunt uw schade melden via Mijn ZLM. Heeft u nog geen account? Registreer dan nu.
 

Hoe wij uw schade behandelen

Bij schade kan er veel op u af komen. Daarom hebben voor u op een rijtje gezet wat u kunt verwachten.

  • Als het nodig is schakelen wij direct een met ons samenwerkende reparateur in. Bijvoorbeeld een aannemer of glaszetter. Niet voor alle situaties zijn er samenwerkende reparateurs beschikbaar. Hierover kunt u vooraf overleggen met uw schadebehandelaar.
  • Binnen 4 werkdagen bevestigen wij u de ontvangst van uw schademelding en hoort u of er dekking is. Belt u ons? Dan nemen wij de schadebehandeling direct met u door. Wij vertellen u of u nog een schriftelijke bevestiging ontvangt.  Wijzen wij uw claim (gedeeltelijk) af? Dan leggen wij u uit waarom.
  • Uw schadebehandelaar gaat voor u aan de slag. Hij of zij is uw vaste aanspreekpunt.
  • Wij stellen het schadebedrag in overleg met u vast. Als het nodig is schakelen wij een schade-expert in. Die vertelt u of hij in dienst is van ZLM of dat hij werkt voor een zelfstandig expertisebureau.
  • U heeft het recht om een contra-expert in te schakelen als u een second-opinion wilt. Is er een gedekte schade en schakelt u een expert in omdat u het niet eens bent met het schadebedrag? Wij vergoeden de kosten van uw expert dan in ieder geval tot de kosten van onze eigen expert. Als de kosten van uw expert meer bedragen dan de kosten van onze eigen expert, dan vergoeden wij de hogere kosten als deze redelijk zijn. Net als onze expert stelt ook de contra-expert de schade vast. De experts doen hun best om het samen eens te worden. Lukt dit niet? Dan doet een derde expert (arbiter) een bindende uitspraak. Ook de redelijke kosten van deze derde expert vergoeden wij. Wilt u meer weten over de mogelijkheid om een contra-expert in te schakelen? Of wilt u een contra-expert inschakelen? Belt u dan gerust met uw schadebehandelaar. U leest ook meer over de contra-expert in onze voorwaarden. Schade-experts moeten werken volgens de Gedragscode Expertiseorganisaties. Deze vindt u op www.verzekeraars.nl.
  • Wij maken het schadebedrag aan u of aan de met ons samenwerkende reparateur over. Schakelt u een met ons samenwerkende reparateur in? Dan vervalt uw eigen risico van € 45,-. Bij stormschade is er altijd een eigen risico van € 150,-.
  • Lees meer informatie over ons fraudebeleid.

Wat u zich misschien nog afvraagt...

Ja. Dat heeft zelfs voordelen voor u. Voor bijna alle schoonmaak- en reparatiewerkzaamheden zijn er bedrijven waarmee we samenwerken. Schakelt u een van deze bedrijven in? Dan betaalt u geen eigen risico. En de reparateur regelt alle administratie. Niet voor alle situaties zijn er samenwerkende reparateurs beschikbaar. Hierover kunt u vooraf overleggen met uw schadebehandelaar.

Heeft u stormschade of schade aan mobiele elektronica als een telefoon of tablet? En laat u die schade maken door een reparateur die met ons samenwerkt? Dan betaalt u wel uw eigen risico.

Ja. Meld de schade dan bij ons. Dan overleggen wij met u wat de beste oplossing is: zelf repareren of een met ons samenwerkende reparateur inschakelen.

Het eigen risico is € 45,- voor iedere keer dat u schade heeft. Laat u de schade repareren bij een reparateur die met ons samenwerkt? Dan heeft u geen eigen risico. Als u de schade meldt, hoort u van onze medewerkers bij welke reparateur u terecht kunt. Niet voor alle situaties zijn er samenwerkende reparateurs beschikbaar. Hierover kunt u vooraf overleggen met uw schadebehandelaar.

Voor stormschade is er altijd een eigen risico van € 150,- per keer dat u schade heeft.