Uw aanhangwagenverzekering

Speciaal voor onze klanten die hun dagelijkse vervoermiddel bij ons verzekerd hebben, is er ook een ZLM Aanhangwagenverzekering.

Waarom sluit u een aanhangwagenverzekering af?

U wilt het financieel risico bij schade of diefstal aan uw aanhangwagen niet zelf dragen. Denk bij een aanhangwagen ook aan een boottrailer, paardentrailer of bagagewagen. Voor het gemak noemen wij ze allemaal aanhangwagen. Schade die u met uw aanhangwagen aan iemand anders veroorzaakt valt niet onder deze verzekering. Deze schade wordt vaak gedekt door de verzekering van de auto waarmee u de aanhangwagen trekt.

Wat is verzekerd op de ZLM Aanhangwagenverzekering?

Uw aanhangwagen is verzekerd tegen schade of verlies door een onzekere gebeurtenis. Ook als de schade komt door slijtage of een eigen gebrek. Of door reparatie-, constructie- of materiaalfouten. Lees meer over de ZLM Aanhangwagenverzekering.

Wat kost de ZLM Aanhangwagenverzekering?

Bereken hier uw premie. Die is afhankelijk van  waar u woont en de nieuwwaarde van de aanhangwagen. U kunt uw premie per maand of per jaar betalen.

Hoe sluit u een ZLM Aanhangwagenverzekering af?

Bel ons op 0113 - 238 880 of bel uw ZLM-adviseur.

Wat houdt verhaalsbijstand in?

Verhaalsbijstand is een service van ZLM Verzekeringen waarbij wij uw schade verhalen. Heeft u (letsel)schade en is een ander hiervoor aansprakelijk? Dan kunt u uw schade verhalen op de veroorzaker. Dat is vaak gemakkelijker gezegd dan gedaan. Daarom verhaalt Stichting Rechtsbijstand ZLM de schade voor u. Lees meer over verhaalsbijstand.

Pakketkorting bij meerdere verzekeringen

Wij doen graag iets extra’s voor onze klanten. Als u meerdere verzekeringen afsluit, ontvangt u bovenop onze scherpe premies 8% pakketkorting. Lees meer over pakketkorting.

Wat u zich misschien nog afvraagt...

Dat is voor een deel zo. Als u met uw caravan of aanhanger schade veroorzaakt aan iemand anders, valt dit onder de WA-verzekering van uw auto. Als u zelf schade veroorzaakt aan uw caravan of aanhanger, valt dat daar niet onder. Daarvoor kunt u wel een aparte cascoverzekering afsluiten. Daarop zijn bijvoorbeeld brand, diefstal en schade na een aanrijding verzekerd.

Nee. Op het internationaal verzekeringsbewijs (voorheen groene kaart) van uw auto staat de code 'AF'. Dit betekent dat uw auto met een aanhanger verzekerd is als u schade veroorzaakt bij anderen. Maar in Spanje, Polen, Kroatië, Portugal en Duitsland heeft u wel een apart internationaal verzekeringsbewijs nodig voor een aanhangwagen, vouwwagen of caravan. Gaat u naar deze landen? Of reis u er doorheen? Vraag dan een extra internationaal verzekeringsbewijs aan. Bel daarvoor met ons team Advies & Acceptatie. U bereikt hen op 0113 - 238 880. 

U heeft een eigen risico voor de aanhangwagenverzekering van € 45,- per keer dat er schade is.

Heeft u schade? Zeker dan vinden wij het belangrijk dat u tevreden over ons bent. Neem gerust contact met ons op voor een persoonlijk advies. Bijvoorbeeld over wat er precies verzekerd is. Meld uw schade snel via één van de mogelijkheden hieronder.

Telefonisch

Tijdens kantooruren (8:30 - 17:00 uur) zijn wij bereikbaar via telefoonnummer 0113 - 238 888. Bij spoed kunt u dit nummer ook buiten kantooruren gebruiken.

Online

U kunt uw schade melden via Mijn ZLM. Heeft u nog geen account? Registreer dan nu.
 

Schriftelijk

U stuurt het door u ingevulde en ondertekende schadeformulier naar: ZLM Verzekeringen, Postbus 70, 4460 BA, Goes.

Hoe wij uw schade behandelen

Bij schade kan er veel op u af komen. Daarom hebben voor u op een rijtje gezet wat u kunt verwachten.

  • Als het nodig is schakelen wij direct een berger of andere hulpverlener in.
  • Binnen 4 werkdagen bevestigen wij u de ontvangst van uw schademelding en hoort u of er dekking is. Belt u ons? Dan nemen wij de schadebehandeling direct met u door. Wij vertellen u of u nog een schriftelijke bevestiging ontvangt.  Wijzen wij uw claim (gedeeltelijk) af? Dan leggen wij u uit waarom.
  • Uw schadebehandelaar gaat voor u aan de slag. Hij of zij is uw vaste aanspreekpunt.
  • In veel gevallen schakelen wij een schade-expert in. Die vertelt u of hij in dienst is van ZLM of dat hij werkt voor een zelfstandig expertisebureau.
  • Bent u het niet eens met het schadebedrag dat de schade-expert vaststelt? Dan mag u een contra-expert inschakelen. Wij vergoeden de kosten van de contra-expert in ieder geval tot de kosten van onze eigen expert. Als de kosten van de contra-expert meer bedragen dan de kosten van onze eigen expert, dan vergoeden wij de hogere kosten als deze redelijk zijn.
  • Als beide schade-experts het niet met elkaar eens zijn, doet een derde deskundige een bindende uitspraak. Zowel u als wij betalen de helft van de derde deskundige. Heeft u volgens de derde deskundige gelijk? Dan vergoeden wij ook de redelijke kosten van deze deskundige. Schade-experts moeten werken volgens de Gedragscode Expertiseorganisaties. Deze vindt u op www.verzekeraars.nl
  • Wij maken het schadebedrag aan u of aan de reparateur over.
  • Bent u aansprakelijk? Dan wachten wij de claim van de tegenpartij af.
  • Is de tegenpartij aansprakelijk? Dan proberen wij de schade voor u op de tegenpartij te verhalen.
  • Komt uw schadeclaim in aanmerking voor vergoeding door het Waarborgfonds? Dan dienen wij de claim daar in.
  • Lees meer informatie over ons fraudebeleid.