Uw woonhuisverzekering.

Waarom sluit u een woonhuisverzekering af?

Dat verplicht een hypotheekverstrekker als u een koophuis met een hypotheek heeft. En schade aan uw woonhuis kan ervoor zorgen dat u voor hoge kosten komt te staan. Een woonhuisverzekering afsluiten is dus altijd verstandig. Voor het vaststellen van de herbouwwaarde van uw woonhuis kunt u onze herbouwwaardemeter gebruiken. U krijgt dan garantie tegen onderverzekering. Annemieke legt u in onderstaande video uit wat dit precies inhoudt.

Wat is er verzekerd op de woonhuisverzekering?

Schade aan uw woonhuis. Denk bijvoorbeeld aan brand, neerslag, storm, lekkage, inbraak, aanrijding of vandalisme. De verzekering geldt voor schade uw woonhuis en alle onroerende goederen die in of bij uw woonhuis horen. Dus bijvoorbeeld een schuur of garage en alles wat vast in het woonhuis zit. Schade aan glas is niet standaard verzekerd. U kunt dit apart bijverzekeren. Lees meer over de ZLM Woonhuisverzekering.

Wat kost de ZLM Woonhuisverzekering?

Bereken hier uw premie. Die is afhankelijk van waar u woont en de herbouwwaarde van uw woonhuis. U kunt uw premie per maand of per jaar betalen.

Hoe sluit u een ZLM Woonhuisverzekering af?

Bel ons op 0113 - 238 880 of bel uw ZLM-adviseur.

Pakketkorting bij meerdere verzekeringen

Wij doen graag iets extra’s voor onze klanten. Als u meerdere verzekeringen afsluit, ontvangt u bovenop onze scherpe premies 8% pakketkorting. Lees meer over pakketkorting.

Wat u zich misschien nog afvraagt...

U verzekert uw huis tegen de herbouwwaarde. Dat is het bedrag dat na een schade nodig is om uw huis op de dezelfde plaats opnieuw te bouwen. Daarbij gaan we uit van precies hetzelfde huis met dezelfde constructie en indeling. Wilt u meer weten over de herbouwwaarde? Lees dan de ZLM Herbouwwaardemeter.

Ja. Berekent u de herbouwwaarde van uw huis? Dat is het bedrag dat na een schade nodig is om uw huis op de dezelfde plaats opnieuw te bouwen. En telt u hierbij de herbouwwaarde van de bijgebouwen op? Dan zijn ze meeverzekerd.

Stuur de herbouwwaardemeter naar ons op. Dan krijgt u garantie tegen onderverzekering op uw woonhuisverzekering. De garantie is onbeperkt geldig. Gaat u uw huis verbouwen? En verandert het aantal kubieke meters in uw huis? Geef dat dan altijd aan ons door. Wij passen het verzekerd bedrag aan zodat de garantie geldig blijft. Dit kan ervoor zorgen dat uw premie verandert.

Heeft u schade? Zeker dan vinden wij het belangrijk dat u tevreden over ons bent. Neem gerust contact met ons op voor een persoonlijk advies. Bijvoorbeeld over wat er precies verzekerd is of welke reparateur u kunt inschakelen. Meld uw schade snel via 1 van de 2 mogelijkheden hieronder.

Telefonisch

Tijdens kantooruren (8:30 - 17:00 uur) zijn wij bereikbaar via telefoonnummer 0113 - 238 777. Bij spoed kunt u dit nummer ook buiten kantooruren gebruiken.

Online

U kunt uw schade online melden.

 

Hoe wij uw schade behandelen

Bij schade kan er veel op u af komen. Daarom hebben voor u op een rijtje gezet wat u kunt verwachten.

  • Als het nodig is schakelen wij direct een met ons samenwerkende reparateur in. Bijvoorbeeld een aannemer of glaszetter. Informeer bij uw schadebehandelaar naar de mogelijkheden.
  • Binnen 4 werkdagen bevestigen wij u de ontvangst van uw schademelding en hoort u of er dekking is. Belt u ons? Dan nemen wij de schadebehandeling direct met u door. Wij vertellen u of u nog een schriftelijke bevestiging ontvangt.  Wijzen wij uw claim (gedeeltelijk) af? Dan leggen wij u uit waarom.
  • Uw schadebehandelaar gaat voor u aan de slag. Hij of zij is uw vaste aanspreekpunt.
  • Wij stellen het schadebedrag in overleg met u vast. Als het nodig is schakelen wij een schade-expert in.
  • U heeft het recht om zelf een contra-expert in te schakelen als u een second-opinion wilt. Net als de schade-expert stelt de contra-expert uw schade vast. De experts doen hun best om het samen eens te worden. Lukt dit niet? Dan doet een derde expert een bindende uitspraak. Deze derde expert hebben de schade-expert en contra-expert samen benoemd. Wilt u meer weten over de kosten die voor de contra-expert vergoeden? Of wilt u een contra-expert inschakelen? Belt u dan gerust met uw schadebehandelaar. U leest ook meer over de contra-expert in onze voorwaarden. Schade-experts moeten werken volgens de Gedragscode Expertiseorganisaties. Deze vindt u op www.verzekeraars.nl.
  • Wij maken het schadebedrag aan u of aan de met ons samenwerkende reparateur over. Schakelt u een met ons samenwerkende reparateur in? Dan vervalt uw eigen risico van € 45,-. Bij stormschade is er altijd een eigen risico van € 150,-.

Wat u zich misschien nog afvraagt...

Ja. Dat heeft zelfs voordelen voor u. Voor bijna alle schoonmaak- en reparatiewerkzaamheden zijn er bedrijven waarmee we samenwerken. Schakelt u een van deze bedrijven in? Dan betaalt u geen eigen risico. En de reparateur regelt alle administratie.

Heeft u stormschade of schade aan mobiele elektronica als een telefoon of tablet? En laat u die schade maken door een reparateur die met ons samenwerkt? Dan betaalt u wel uw eigen risico.

Ja. Meld de schade dan bij ons. Dan overleggen wij met u wat de beste oplossing is: zelf repareren of een met ons samenwerkende reparateur inschakelen.

Het eigen risico is € 45,- voor iedere keer dat u schade heeft. Laat u de schade repareren bij een reparateur die met ons samenwerkt? Dan heeft u geen eigen risico. Als u de schade meldt, hoort u van onze medewerkers bij welke reparateur u terecht kunt. Voor stormschade is er altijd een eigen risico van € 150,- per keer dat u schade heeft.