Verzekeringen geven een veilig gevoel en zorgen ervoor dat we met een gerust gevoel kunnen deelnemen in de maatschappij. Wij vinden het daarom erg belangrijk dat onze dienstverlening toegankelijk is voor zoveel mogelijk mensen.
Onze websites www.zlm.nl en mijn.zlm.nl moeten gebruiksvriendelijk zijn. Waarneembaar, bedienbaar en begrijpelijk. Voor iedereen, ook voor mensen met een beperking. We volgen hiervoor de richtlijnen WCAG 2.1 op niveau AA. Bij de (door)ontwikkeling van onze websites houden we ons aan de uitgangspunten uit deze richtlijnen.
Hoe toegankelijk is onze website?
Op dit moment zijn onze websites voor het grootste deel toegankelijk volgens de WCAG richtlijnen. Er zijn inmiddels veel stappen gezet om de website toegankelijker te maken. Zo zijn de volgende punten doorgevoerd:
- We schrijven altijd op taalniveau B1.
- We hanteren altijd kopjes en een logische structuur in onze teksten.
- Onze webpagina’s zijn leesbaar met een screenreader.
- Het kleurencontrast op onze website is vergroot.
- Een groot deel van de pdf’s op onze website zijn toegankelijk gemaakt.
Welke punten verbeteren wij nog?
- De pdf-documenten (zoals polisbladen en facturen) die wij verstrekken via Mijn ZLM voldoen nog niet aan de WCAG richtlijnen voor toegankelijkheid. We streven ernaar om deze [datum] gereed te hebben.
- Onze premieberekening is nog niet op alle onderdelen toegankelijk volgens de richtlijnen.
- De pagina's op het subdomein login.zlm.nl worden nog beter toegankelijk gemaakt.
Wat doen wij eraan om onze toegankelijkheid te controleren en verbeteren?
In juni 2024 hebben wij een eerste meting laten uitvoeren op onze websites. Toen is via steekproeven gecontroleerd hoe de toegankelijkheid was. De verbeterpunten uit deze meting hebben we aangepast. De nieuwe meting in februari 2025 liet een flinke verbetering zien. De onderdelen die nog niet toegankelijk zijn, verbeteren we binnenkort. Ook blijven we jaarlijks de toegankelijkheid van onze websites en mijn-omgeving toetsen, zodat we zo toegankelijk mogelijk zijn en blijven.
Weet u verbeterpunten voor ons?
Ervaart u verbetermogelijkheden op het gebied van toegankelijkheid? Dan horen wij dit graag van u! Laat het ons weten via e-mailadres marketing@zlm.nl of bel ons op telefoonnummer 0113 – 238 273. Heeft u een klacht? Lees meer over hoe u uw klacht aan ons kunt doorgeven.