Uw inboedelverzekering.

Waarom sluit u een inboedelverzekering af?

De spullen in uw huis zijn bij elkaar meer waard dan u denkt. Stelt u zich voor dat er brand uitbreekt of dat er ingebroken wordt. Gebeurt er iets met uw spullen? En wilt of kunt u het financiële risico niet zelf dragen? Sluit dan een inboedelverzekering af. Voor het vaststellen van de waarde van uw inboedel kunt u onze inboedelmeter gebruiken. U krijgt dan garantie tegen onderverzekering. Annemieke legt u in onderstaande video uit wat dit precies inhoudt.

Wat is er verzekerd op de inboedelverzekering?

Schade aan spullen in uw huis. Het gaat daarbij om schade door onder meer brand, diefstal, neerslag, storm, lekkage en vallen en stoten. Lees meer over de ZLM Inboedelverzekering.

Wat kost de ZLM Inboedelverzekering?

Bereken hier uw premie. Die is afhankelijk van waar u woont en de waarde van uw inboedel. U kunt uw premie per maand of per jaar betalen.

Hoe sluit u een ZLM Inboedelverzekering af?

Bel ons op 0113 - 238 880 of bel uw ZLM-adviseur.

Pakketkorting bij meerdere verzekeringen

Wij doen graag iets extra’s voor onze klanten. Als u meerdere verzekeringen afsluit, ontvangt u bovenop onze scherpe premies 8% pakketkorting. Lees meer over pakketkorting.

Wat u zich misschien nog afvraagt...

Vul de inboedel meter in en stuur deze naar ons op. Doet u dit als u uw inboedelverzekering afsluit? Dan krijgt u garantie tegen onderverzekering. Deze garantie is 5 jaar geldig. Als u na 5 jaar de inboedelmeter opnieuw invult en naar ons opstuurt, krijgt u weer 5 jaar garantie.

Ja. Zijn al uw spullen bij ZLM verzekerd in een inboedelverzekering? Dan kunt u ook een kostbaarhedenverzekering afsluiten. Hiermee zijn uw kostbare zaken overal ter wereld verzekerd. Ook buiten uw huis.

Om de waarde van uw inboedel te bepalen gebruikt u de inboedelmeter van ZLM. Of bereken online meteen de waarde van uw inboedel en de daarbij behorende premie.

Heeft u schade? Zeker dan vinden wij het belangrijk dat u tevreden over ons bent. Neem gerust contact met ons op voor een persoonlijk advies. Bijvoorbeeld over wat er precies verzekerd is of welke reparateur u kunt inschakelen. Meld uw schade snel via 1 van de 2 mogelijkheden hieronder.

Telefonisch

Tijdens kantooruren (8:30 - 17:00 uur) zijn wij bereikbaar via telefoonnummer 0113 - 238 777. Bij spoed kunt u dit nummer ook buiten kantooruren gebruiken.

Online

U kunt uw schade online melden.

 

Hoe wij uw schade behandelen

Bij schade kan er veel op u af komen. Daarom hebben voor u op een rijtje gezet wat u kunt verwachten.

  • Als het nodig is schakelen wij direct een met ons samenwerkende reparateur in. Informeer bij uw schadebehandelaar naar de mogelijkheden.
  • Binnen 4 werkdagen bevestigen wij u de ontvangst van uw schademelding en hoort u of er dekking is. Belt u ons? Dan nemen wij de schadebehandeling direct met u door. Wij vertellen u of u nog een schriftelijke bevestiging ontvangt.  Wijzen wij uw claim (gedeeltelijk) af? Dan leggen wij u uit waarom.
  • Uw schadebehandelaar gaat voor u aan de slag. Hij of zij is uw vaste aanspreekpunt.
  • Wij stellen het schadebedrag in overleg met u vast. Als het nodig is schakelen wij een schade-expert in.
  • U heeft het recht om zelf een contra-expert in te schakelen als u een second-opinion wilt. Net als de schade-expert stelt de contra-expert uw schade vast. De experts doen hun best om het samen eens te worden. Lukt dit niet? Dan doet een derde expert een bindende uitspraak. Deze derde expert hebben de schade-expert en contra-expert samen benoemd. Wilt u meer weten over de kosten die voor de contra-expert vergoeden? Of wilt u een contra-expert inschakelen? Belt u dan gerust met uw schadebehandelaar. U leest ook meer over de contra-expert in onze voorwaarden. Schade-experts moeten werken volgens de Gedragscode Expertiseorganisaties. Deze vindt u op www.verzekeraars.nl.
  • Wij maken het schadebedrag aan u of aan de met ons samenwerkende reparateur over. Schakelt u een met ons samenwerkende reparateur in? Dan vervalt uw eigen risico van € 45,-. Bij schade aan mobiele elektronica (zoals een tablet of smartphone) is er altijd een eigen risico van € 100,-.

Wat u zich misschien nog afvraagt...

Ja. Dat heeft zelfs voordelen voor u. Voor bijna alle schoonmaak- en reparatiewerkzaamheden zijn er bedrijven waarmee we samenwerken. Schakelt u een van deze bedrijven in? Dan betaalt u geen eigen risico. En de reparateur regelt alle administratie.

Heeft u stormschade of schade aan mobiele elektronica als een telefoon of tablet? En laat u die schade maken door een reparateur die met ons samenwerkt? Dan betaalt u wel uw eigen risico.

Ja. Veroorzaken uw huisdieren schade bij een ander? Dan valt dat ook onder uw aansprakelijkheidsverzekering. Heeft u dieren voor uw beroep? Bel dan met ons team Advies & Acceptatie. U bereikt hen op 0113 - 238 880. Zij vertellen u graag meer over hoe u dit goed verzekert.

Veroorzaken huisdieren (van u of iemand anders) schade aan uw inboedel of woonhuis? Dan is hiervoor vaak ook dekking op uw inboedel- of woonhuisverzekering. Wilt u schade melden? Bel dan 0113 - 238 777.

Het eigen risico is € 45,- voor iedere keer dat u schade heeft. Laat u de schade repareren bij een reparateur die met ons samenwerkt? Dan heeft u geen eigen risico. Als u de schade meldt, hoort u van onze medewerkers bij welke reparateur u terecht kunt. Heeft u schade aan mobiele elektronica zoals een telefoon of een tablet? Dan is er altijd een eigen risico van € 100,- per keer dat u schade heeft.