Airbagproblemen bij Citroën, hoe zit het met uw verzekering?

Citroën heeft 33.260 Citroën-eigenaren in Nederland opgeroepen om hun auto per direct niet meer te gebruiken. Het gaat om auto's van de typen Citroën C3 (tweede generatie) en DS3 (eerste generatie), die tussen 2009 en 2019 zijn geproduceerd en een Takata-airbag hebben. Hierover krijgen we momenteel veel vragen van klanten. Daarom vertellen we u graag hoe het zit met uw verzekeringen. 

Citroën

Hoe zit het met de verzekering?

We raden u aan om het advies op te volgen en de auto niet meer te gebruiken. Natuurlijk begrijpen wij dat het niet altijd mogelijk is om uw auto weken tot maanden te laten staan. U bent daarom gewoon verzekerd als u de weg op gaat met uw Citroën. 

Vervangend vervoer

Garages regelen op dit moment meestal geen vervangend vervoer voor klanten die wachten tot hun auto gerepareerd wordt. Helaas is hiervoor ook geen dekking vanuit verzekeringen bij ZLM. 

Reis- en annuleringsverzekering

Het annuleren van uw vakantie vanwege de airbagproblemen is geen geldige reden. Dit wordt helaas niet vergoed. Ook vervangend vervoer bij de reisverzekering is nu niet van toepassing. Dat geldt alleen als uw auto voor vertrek niet meer kan rijden. 

Vragen?

Heeft u nog vragen? Dan helpen wij u graag verder. Neem op werkdagen contact op met onze collega's van team Klantadvies. Zij zijn bereikbaar van 8.30 uur tot 17.00 uur via 0113 - 238 880.