Wat is verzekerd bij vervangend vervoer en verblijf?

De kosten van een vervangend vervoer of van het vervangend verblijf. Daar heeft u recht op bij een ongeluk met uw eigen vervoer (uw auto, motor, fiets of camper) of vakantieverblijf (uw camper, caravan of vouwwagen). Of bij diefstal hiervan. Of bij een mechanische storing. Wij vergoeden ook eventuele extra verblijfskosten. Bijvoorbeeld als u niet meer met uw eigen caravan kunt gaan maar in een hotel moet verblijven. In de Voorwaarden Doorlopende Reisverzekering leest u binnen welke periode en onder welke voorwaarden u precies recht heeft op vervangend vervoer en verblijf. De dekking geldt voor maximaal 30 dagen.

Wat is niet verzekerd bij vervangend vervoer en verblijf?

U bent niet verzekerd buiten Europa. En ook niet wanneer de schade of pech plaatsvindt buiten de in de voorwaarden genoemde termijnen. Wij vergoeden geen kosten voor de verzekering, reparaties en brandstof van de vervangende (kampeer)auto. Lees in de Voorwaarden Doorlopende Reisverzekering wat er nog meer niet verzekerd is.

Wat u zich misschien nog afvraagt...

Ik wil mijn verzekering opzeggen. Kan dat?

U kunt uw verzekering op ieder moment opzeggen. Dat kan via Mijn ZLM of met een brief.

Heeft u uw voertuig verkocht of is uw voertuig naar de sloop gegaan? Stuur ons dan zo snel mogelijk een kopie van het vrijwaringsbewijs. Dit is het bewijs dat het kenteken niet meer op uw naam staat. U moet het voertuig verzekeren tot het moment dat kenteken niet meer op uw naam staat. Dat staat in de wet. Dat geldt ook als uw voertuig total loss is.

Ik ga op wintersportvakantie langlaufen. Moet ik dan de wintersportdekking afsluiten?

Nee, dat hoeft niet. Langlaufen valt onder de standaard reisverzekering. Gaat u skiën of snowboarden? Dan moet u wel de wintersportdekking afsluiten. Dat kan online via Mijn ZLM of bel ons op 0113 - 238 880.

Wilt u weten welke sporten onder de wintersportdekking vallen?  Hier vindt u een overzicht van de gevaarlijke sporten en wintersporten.

Hoe kan ik een schade melden op mijn reis- of annuleringsverzekering?

U kunt uw schade online melden. Wilt u liever een schadeformulier? Vraag dit dan op bij ons team Klantadvies via 0113 - 238 880 of via info@zlm.nl.

Verzamel zoveel mogelijk bewijzen van de schade. Denk aan:

 

  • Kassabonnen
  • Foto’s
  • Verklaringen van getuigen
  • Een proces-verbaal

 

Stuur deze bewijzen mee met het schadeformulier. Maak wel een kopie voor uw eigen administratie.