Uw post ontvangen via Mijn ZLM

Het is nu mogelijk om uw post digitaal via Mijn ZLM te ontvangen. Dat heeft voor u en voor ons de volgende voordelen:

  • Het is milieuvriendelijk en goedkoper. We besparen op papier- en portkosten. Zo kunnen we samen de premies laag houden.
  • Snel en handig: u ontvangt altijd binnen 24 uur de documenten die u nodig heeft. De documenten zijn altijd en overal op één plek terug te vinden in Mijn ZLM. U kunt ze ook eenvoudig op uw eigen apparaat opslaan.
  • Het is veilig, alleen u heeft toegang tot uw gegevens en post.

Hoe werkt het?

Als u ervoor kiest om uw post digitaal te ontvangen, krijgt u geen post meer op papier.

  1. U ontvangt een e-mail als er een nieuw bericht voor u klaar staat in Mijn ZLM.
  2. U logt in in Mijn ZLM.
  3. U kunt het bericht lezen. Eventuele bijlagen (zoals uw polisblad of het internationaal verzekeringsbewijs) kunt u direct downloaden.
  4. U kunt het bericht daarna verwijderen of laten staan. De documenten blijven altijd 3 jaar bewaard in Mijn documenten.

Wie kan gebruik maken van digitale post?

Voor al onze particuliere klanten is het mogelijk om de post digitaal te ontvangen. Voor bedrijven helaas (nog) niet.

Ontvangt u liever uw post op papier in de brievenbus?

Geen probleem, dat blijft uiteraard gewoon mogelijk. Als u de post nog in de brievenbus ontvangt, hoeft u niets te doen. U kunt Mijn ZLM dan gewoon gebruiken.

Welke post ontvang ik digitaal via Mijn ZLM?

U ontvangt de meeste post van ons digitaal. Bijvoorbeeld de bevestiging van een wijziging, opzegging of nieuwe aanvraag, het bericht over de jaarlijkse verlenging van uw verzekeringen of uw pakketkorting. Als bijlage bij het bericht ontvangt u de documenten die daarbij horen. Zoals de factuur, het polisblad en het internationaal verzekeringsbewijs (voorheen groene kaart).

Helaas kunnen wij nog niet alle post digitaal via Mijn ZLM naar u versturen. Post over schademeldingen ontvangt u bijvoorbeeld nog niet in Mijn ZLM, maar gewoon zoals u gewend bent per e-mail of post.

Hoe stapt u over op digitale post?

Heeft u al een account voor Mijn ZLM? Log dan in. Direct na inloggen vragen wij hoe u de post wilt ontvangen. Kies dan voor ‘Digitaal via Mijn ZLM’. U kunt ook altijd uw postvoorkeur later nog aanpassen in Mijn profiel.

Heeft u nog geen account? Registreer dan direct uw account. Na het registreren van uw account vragen wij hoe u de post wilt ontvangen. Kies dan voor ‘Digitaal via Mijn ZLM’.

Heeft u vragen over het digitaal ontvangen van uw post of Mijn ZLM?

Neem dan contact op met ons team Advies & Acceptatie, telefoonnummer 0113 – 238 880 of met uw ZLM Adviseur.

Wat u zich misschien nog afvraagt...

U kunt:

  • Uw post digitaal ontvangen.
  • Uw lopende verzekeringen bekijken, beëindigen of wijzigen.
  • Uw persoonlijke gegevens bekijken en wijzigen.
  • Uw schademeldingen bekijken.
  • Documenten (zoals brieven, facturen, polisbladen en internationale verzekeringsbewijzen (groene kaarten) inzien.
  • Betalingen inzien en doen.

Nee. We bieden u Mijn ZLM als extra service aan. U mag altijd zelf kiezen hoe u contact met ons opneemt: via Mijn ZLM, telefonisch, per brief, e-mail of via uw ZLM Adviseur. En u bent natuurlijk ook van harte welkom op ons kantoor.

Voor vragen over Mijn ZLM kunt terecht bij ons team Advies & Acceptatie, telefoonnummer 0113 - 238 880. Zij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.30 uur tot 17 uur.