Mijn vraag gaat over...

Vragen over het coronavirus en uw annuleringsverzekering

Nee, deze kosten vallen niet onder uw annuleringsverzekering. Wilt u toch uw reis annuleren? Dan adviseren we u om contact op te nemen met uw reisorganisator, touroperator of vervoersmaatschappij. 

Nee, deze dagen worden niet vergoed. Wilt u toch uw reis eerder afbreken? Dan adviseren we u om contact op te nemen met uw reisorganisator, touroperator of vervoersmaatschappij.

Nee, wanneer u zelf niet ziek bent maar toch thuis moet blijven, is er geen dekking op de annuleringsverzekering.

Op basis van de annuleringsverzekering wordt een dagvergoeding betaald als een verzekerde voor minimaal 1 dag onvoorzien in een ziekenhuis wordt opgenomen. Gezien de bijzondere omstandigheden stellen wij een verblijf in quarantaine gelijk aan een ziekenhuisopname. Dit betekent dat u ook bij quarantaine in aanmerking komt voor een dagvergoeding.

Let op: dit geldt niet in het geval van een (volledige) lockdown die de (lokale) overheid heeft afgekondigd en u daarom binnen moet blijven.  

Uw reisorganisatie of vliegtuigmaatschappij is verantwoordelijk voor het uitvoeren van de reis. Wij adviseren u in deze situatie contact op te nemen met uw reisorganisator, touroperator of vervoersmaatschappij om in overleg te bepalen of de reis kan worden omgeboekt.  Als uw verzoek bij uw reisorganisator, touroperator of vervoersmaatschappij niet wordt gehonoreerd, dan is er mogelijk dekking op uw annuleringsverzekering. 

Nee, dit is niet verzekerd. Dit is geen geldige annuleringsreden. Wij adviseren u in deze situatie contact op te nemen met de organisatie.

Nee, de annuleringsverzekering vergoedt dit niet. Ook niet als u achteraf moet bijbetalen voor uw nieuwe reis. U kunt hierover het beste contact opnemen met uw reisorganisatie of luchtvaartmaatschappij.

Het antwoord op uw vraag niet kunnen vinden? Neem dan gerust contact met ons op.

Maandag tot en met vrijdag van 08.30 - 17.00 uur

Moniek