Mijn vraag gaat over...
Vragen over het coronavirus en uw reisverzekering
Door de uitbraak van het coronavirus moet ik langer op mijn vakantiebestemming blijven dan gepland. Blijft mijn reisverzekering doorlopen in deze periode?
Ja, uw reisverzekering blijft gedurende die periode geldig.
Mijn reis naar het land waar het coronavirus is uitgebroken is geannuleerd door de reisorganisatie. Krijg ik mijn betaalde premie terug van mijn tijdelijke reisverzekering?
Ja, de premie van uw tijdelijke reisverzekering krijgt u terug. Dit geldt niet voor de premie van een doorlopende reisverzekering.
Wat moet ik doen als ik tijdens mijn reis dringend hulp nodig heb?
Neemt u contact op met de ANWB Alarmcentrale. U bereikt hen op +31 (0)70 - 31 45 491.
Ik ben/was tijdens mijn vakantie in het buitenland in quarantaine gesteld. Zijn extra kosten verzekerd op de reisverzekering?
• Is er sprake van een door een arts voorgeschreven behandeling? Dan vergoeden wij deze medische kosten volledig.
• Is er geen sprake van een door een arts voorgeschreven behandeling maar bijvoorbeeld een behandeling voorgeschreven door (lokale) overheden? Dan zijn alleen de extra reis- en verblijfskosten verzekerd.
• Voor de extra verblijfskosten vergoeden wij maximaal € 75,- per persoon per dag.
• Gebruik eigen auto met toestemming ANWB-Alarmcentrale kostprijs tot maximaal € 0,18 per km.
Neem altijd eerst contact op met de ANWB alarmcentrale.
Als ik of een andere verzekerde ziek wordt in het buitenland door het coronavirus en ik moet worden opgenomen. Zijn de medische kosten dan verzekerd?
Ja, de kosten zijn dan verzekerd tegen kostprijs als u ziek wordt door het coronavirus in een land waarvoor code groen of geel geldt.
Ik ben in een land waarvan de Nederlandse overheid zegt dat ik mag reizen (groen/geel gebied). Plotseling gaan de grenzen dicht en hierdoor is de terugreis per trein of vliegtuig vertraagd of niet mogelijk. Vallen deze kosten onder mijn reisverzekering?
Op basis van uw reisverzekering heeft u recht op vergoeding van extra kosten voor vervoer- en verblijfskosten en telefoonkosten.
- De maximale vergoeding voor verblijfskosten is € 75,- per persoon per dag in overleg met de ANWB Alarmcentrale.
- Vergoeding van extra reiskosten in overleg met de ANWB Alarmcentrale.
- Noodzakelijke extra communicatiekosten met de ANWB Alarmcentrale.
- De maximale vergoeding voor telefoonkosten (anders dan contact met de ANWB Alarmcentrale) bedraagt € 150,- per reisgezelschap.
- Ook wanneer u eventueel gerepatrieerd moet worden, zijn deze kosten verzekerd. Uiteraard moet repatriëring praktisch wel uitvoerbaar zijn.
Let op: neem altijd contact op met de ANWB alarmcentrale! U bereikt hen op +31 (0)70 - 31 45 491
Het antwoord op uw vraag niet kunnen vinden? Neem dan gerust contact met ons op.
Bel 0113 - 238 880
Maandag tot en met vrijdag van 08.30 - 17.00 uur
