Schade aan uw huis of spullen is vervelend. Of het nu gaat om uw woonhuis of inboedel: bij ZLM zorgen we voor een snelle en persoonlijke afhandeling. Heeft u met spoed hulp nodig? Bel ons direct. We zijn 24 uur per dag bereikbaar.
Wilt u schade melden aan uw huis of spullen? In de tabel hieronder ziet u snel wat wel en niet verzekerd is. Zo weet u direct waar u aan toe bent.
Meld schade snel en makkelijk telefonisch of via Mijn ZLM.
Stuur uw schademelding naar ons op: ZLM Verzekeringen, Postbus 70, 4460 BA Goes.
Zodra uw schademelding binnen is, gaan we direct aan de slag. We bekijken uw melding en laten binnen 4 werkdagen weten of de schade verzekerd is of als we meer informatie nodig hebben. Belt u ons? Dan bespreken we dit direct. Uw schadebehandelaar blijft uw vaste contactpersoon en helpt u verder.
Noodreparatie
Als het nodig is, schakelen we meteen een reparateur in, zoals een aannemer of glaszetter.
We stellen het schadebedrag vast in overleg. Soms schakelen we een schade-expert in. Laat u de schade herstellen door een bedrijf dat met ZLM samenwerkt? Dan regelen wij het volgende voor u:
Wij zorgen dat alles netjes wordt afgehandeld. Denk aan het betalen van de schade, het contact met de schade-expert en reparateur.
Eigen risico bij schade
Het eigen risico bij schade is € 45,-. Laat u de schade herstellen door een ZLM reparateur? Dan vervalt dit bedrag.
Let op:
Heeft u schade en twijfelt u wat u moet doen? Of is de situatie lastig, bijvoorbeeld bij letselschade of een onbekende tegenpartij? Dan is het fijn om iemand te spreken die met u meedenkt. Bij ZLM krijgt u persoonlijke hulp van een medewerker die uw situatie begrijpt. We zoeken samen naar de beste oplossing en leggen alles duidelijk uit.
Bel ons dus gerust. U krijgt direct een medewerker aan de lijn, zonder keuzemenu of lange wachttijd. Liever digitaal contact? Dat kan ook. We passen onze hulp aan op wat voor u prettig is.
Verzekeren draait om vertrouwen. U rekent op onze hulp bij schade. Wij vertrouwen erop dat u ons juiste en volledige informatie geeft. Zo kunnen we snel en eerlijk handelen. Helaas maken sommige mensen misbruik van dat vertrouwen. Daarom letten we goed op fraude. Hoe minder fraude, hoe lager de premie blijft voor iedereen.
Twijfelt u ergens over? Of weet u niet goed wat te doen bij schade? Neem dan contact op met uw schadebehandelaar. Zo voorkomen we samen misverstanden.
Uw schade heeft spoed wanneer u op dat moment direct hulp nodig heeft. Denk bijvoorbeeld aan een gesprongen leiding, een brand of wanneer uw woning na een inbraak niet meer is af te sluiten. Hiervoor zijn wij 24 uur per dag bereikbaar. Belt u ons buiten kantooruren of in het weekend? Dan krijgt u automatisch onze alarmcentrale aan de lijn. Ook zij kunnen u op dat moment verder helpen.
Nadat u uw schade bij ons heeft gemeld, nemen wij binnen 3 werkdagen contact met u op. Is er een grote calamiteit geweest waardoor onze reactietermijn oploopt? Dan laten we u dit van te voren weten.
Schade door overstroming van secundaire waterkeringen is gedekt. Secundaire waterkeringen zijn waterkeringen die het land niet direct tegen het buitenwater beschermen. Ze beschermen vooral tegen overstroming door lokale en regionale wateren. Zoals keringen langs rivieren of kanalen. Schade door overstroming van primaire waterkeringen is niet gedekt. Dit zijn waterkeringen die ons land beschermen tegen buitenwater uit de Noordzee, de Waddenzee, de grote rivieren en het IJssel- en Markermeer.