Schade bij wonen

Schade aan uw huis of spullen is vervelend. Of het nu gaat om uw woonhuis of inboedel: bij ZLM zorgen we voor een snelle en persoonlijke afhandeling. Heeft u met spoed hulp nodig? Bel ons direct. We zijn 24 uur per dag bereikbaar.

Afbeelding
Afbeelding

Hoe bent u verzekerd?

Schade aan uw spullen of huis? Zo helpen wij u verder:

1. U meldt de schade

Meld schade snel en makkelijk telefonisch of via Mijn ZLM.

Schade melden

Telefonisch

Vandaag bereikbaar tot 17.00 uur.

Ons kantoor is op dit moment gesloten. Spoed? Neem dan telefonisch contact met onze alarmcentrale via telefoonnummer +31(0)113 - 238 888.

Mijn ZLM

Meld uw schade eenvoudig online via Mijn ZLM. Snel, veilig en wanneer het u uitkomt.

Meld uw schade eenvoudig online via Mijn ZLM. Snel, veilig en wanneer het u uitkomt.

Per post

Stuur uw schademelding naar ons op: ZLM Verzekeringen, Postbus 70, 4460 BA Goes.

2. Wij gaan voor u aan de slag

Zodra uw schademelding binnen is, gaan we direct aan de slag.  We bekijken uw melding en laten binnen 4 werkdagen weten of de schade verzekerd is of als we meer informatie nodig hebben. Belt u ons? Dan bespreken we dit direct. Uw schadebehandelaar blijft uw vaste contactpersoon en helpt u verder.

Noodreparatie 
Als het nodig is, schakelen we meteen een reparateur in, zoals een aannemer of glaszetter.

3. Schade herstellen

We stellen het schadebedrag vast in overleg. Soms schakelen we een schade-expert in. Laat u de schade herstellen door een bedrijf dat met ZLM samenwerkt? Dan regelen wij het volgende voor u:
 

  • Wij schakelen een professioneel herstelbedrijf in, zoals een aannemer of glaszetter.
  • U hoeft niets voor te schieten. Wij betalen het herstel direct aan het bedrijf.
  • De schade wordt vaak sneller afgehandeld.
  • Bij herstel van elektronica behoudt u de garantie.

4. Wij ronden de schade af

Wij zorgen dat alles netjes wordt afgehandeld. Denk aan het betalen van de schade, het contact met de schade-expert en reparateur. 

Eigen risico bij schade
Het eigen risico bij schade is € 45,-.  Laat u de schade herstellen door een ZLM reparateur? Dan vervalt dit bedrag.

Let op:

  • Bij stormschade geldt altijd een eigen risico van € 150,-.
  • Bij schade aan een mobiele telefoon, tablet of laptop geldt een eigen risico van € 100,-. Laat u deze schade herstellen via een samenwerkende reparateur? Dan betaalt u € 50,- eigen risico.
Afbeelding
Afbeelding

Persoonlijke hulp bij schade

Heeft u schade en twijfelt u wat u moet doen? Of is de situatie lastig, bijvoorbeeld bij letselschade of een onbekende tegenpartij? Dan is het fijn om iemand te spreken die met u meedenkt. Bij ZLM krijgt u persoonlijke hulp van een medewerker die uw situatie begrijpt. We zoeken samen naar de beste oplossing en leggen alles duidelijk uit.

Bel ons dus gerust. U krijgt direct een medewerker aan de lijn, zonder keuzemenu of lange wachttijd. Liever digitaal contact? Dat kan ook. We passen onze hulp aan op wat voor u prettig is.

Verzekeringskaarten ZLM woonhuis- en inboedelverzekering

Wilt u snel zien wat de woonhuisverzekering en/of inboedelverzekering wel of niet vergoed? Bekijk dan de Verzekeringskaarten. Daarin staat overzichtelijk wat verzekerd is en wat niet. Zo weet u meteen waar u aan toe bent.

Een leugentje om bestwil?

Verzekeren draait om vertrouwen. U rekent op onze hulp bij schade. Wij vertrouwen erop dat u ons juiste en volledige informatie geeft. Zo kunnen we snel en eerlijk handelen. Helaas maken sommige mensen misbruik van dat vertrouwen. Daarom letten we goed op fraude. Hoe minder fraude, hoe lager de premie blijft voor iedereen. 

Twijfelt u ergens over? Of weet u niet goed wat te doen bij schade? Neem dan contact op met uw schadebehandelaar. Zo voorkomen we samen misverstanden.

Veelgestelde vragen

Wanneer heeft mijn schade spoed?

Uw schade heeft spoed wanneer u op dat moment direct hulp nodig heeft. Denk bijvoorbeeld aan een gesprongen leiding, een brand of wanneer uw woning na een inbraak niet meer is af te sluiten. Hiervoor zijn wij 24 uur per dag bereikbaar. Belt u ons buiten kantooruren of in het weekend? Dan krijgt u automatisch onze alarmcentrale aan de lijn. Ook zij kunnen u op dat moment verder helpen.

Hoe snel wordt mijn schade behandeld?

Nadat u uw schade bij ons heeft gemeld, nemen wij binnen 3 werkdagen contact met u op. Is er een grote calamiteit geweest waardoor onze reactietermijn oploopt? Dan laten we u dit van te voren weten.

Wat is gedekt bij overstroming?

Schade door overstroming van secundaire waterkeringen is gedekt. Secundaire waterkeringen zijn waterkeringen die het land niet direct tegen het buitenwater beschermen. Ze beschermen vooral tegen overstroming door lokale en regionale wateren. Zoals keringen langs rivieren of kanalen. Schade door overstroming van primaire waterkeringen is niet gedekt. Dit zijn waterkeringen die ons land beschermen tegen buitenwater uit de Noordzee, de Waddenzee, de grote rivieren en het IJssel- en Markermeer.