Premie betalen

Bij verzekeren hoort ook het betalen van premie. De premie is het bedrag dat u betaalt voor uw verzekering(en). Van al uw verzekeringen tellen we de premie bij elkaar op. Dit bedrag betaalt u ons per maand of per jaar. U betaalt uw premie altijd vooruit.

  • Als u per maand betaalt gaat dit altijd per automatische incasso. Wij schrijven de premie rond de 27e iedere maand van uw rekening af. Bij betaling per maand geldt een toeslag van 1% over de premie. In Mijn ZLM kunt u bij Mijn betalingen voor de komende maanden zien wanneer wij welk bedrag aan premie van uw rekening afschrijven.
  • Als u per jaar betaalt krijgt u van ons een factuur. U kunt de premie dan zelf overmaken. Via Mijn ZLM kunt u het bedrag via iDeal aan ons overmaken. Bij betaling per jaar geldt geen toeslag.

Waar kan ik zien of ik nog een bedrag moet betalen?

In Mijn ZLM bij Mijn betalingen ziet u al uw betalingen aan ons met de facturen die daarbij horen. Ook terugbetalingen aan u (behalve over schademeldingen) kunt u hier terugvinden. Indien u geen gebruik gemaakt van Mijn ZLM neem dan contact met ons team Financiën & Debiteurenbeheer op 0113 – 238 860.

Wat gebeurt er als de incasso mislukt is?

Als u per maand betaalt, schrijven wij rond de 27e van iedere maand de premie van uw rekening af. Als de incasso de eerste keer mislukt omdat u te weinig saldo op uw rekening heeft staan, dan proberen wij het daarna gewoon nog een keer. Mislukt het daarna weer, dan sturen wij u gelijk een factuur waarmee u de premie zelf aan ons moet overmaken.

Wat gebeurt er als ik mijn premie niet betaal?

Het kan een keer gebeuren dat het u niet lukt om de premie op tijd te betalen. U krijgt dan van ons twee keer een betalingsherinnering. Heeft u de premie dan nog niet betaald? Dan vervalt de dekking van uw verzekering(en) en uiteindelijk beëindigen we uw verzekering(en). Lees wat er precies gebeurt als u uw premie niet op tijd betaalt.

Lukt het niet om de premie te betalen?

Neem dan gelijk contact met ons op. Telefonisch kan dat via 0113 - 238 860, per e-mail via financien@zlm.nl. Wij kijken dan samen met u hoe we kunnen helpen, bijvoorbeeld met een betalingsregeling.

Bent u het overzicht in uw geldzaken even kwijt? En heeft u hier zorgen over? Wij helpen u hier graag bij. ZLM werkt samen met de onafhankelijke partij Geldfit om u inzicht te geven in uw financiële situatie. Lees meer over Geldfit.

Wilt u uw rekeningnummer (IBAN) wijzigen?

Uw rekeningnummer kunt u wijzigen via Mijn ZLM of per e-mail via info@zlm.nl.

Wilt u uw betaaltermijn wijzigen?

Ook uw betaaltermijn kunt u wijzigen via Mijn ZLM of per e-mail via info@zlm.nl. Als u kiest voor betaling per maand, schrijven wij de betaling automatisch van uw rekening af rond de 27e van iedere maand. Er geldt dan een toeslag van 1% over de premie. Bij betaling per jaar geldt geen toeslag en krijgt u een factuur. U kunt de premie dan zelf overmaken. Via Mijn ZLM kunt het bedrag via iDeal aan ons overmaken.

Wat is het rekeningnummer (IBAN) van ZLM Verzekeringen?

Ons IBAN is NL04 INGB 0666 2615 20 op naam van ZLM Verzekeringen. Vermeld bij een betaling altijd ons kenmerk (bv. Relatienummer of factuurnummer).

Wat gebeurt er met uw premie als de verzekering wijzigt?

Als u uw verzekering wijzigt, verandert de premie ook vaak. Als de premie omhoog gaat en u betaalt per jaar, dan ontvangt u een aanvullende factuur. Betaalt u per maand dan wordt dit verrekend bij de eerstvolgende maandincasso. Wij schrijven de premie rond de 27e iedere maand van uw rekening af.

Gaat de premie omlaag en u betaalt per jaar, dan ontvangt u het teveel betaalde premie van ons terug. Betaalt u per maand, dan verrekenen wij uw premie met de eerstvolgende maandincasso.

Als wij nog geld van u tegoed hebben verrekenen wij de te veel in rekening gebrachte premie met de nog openstaande premie.

Wat gebeurt er als u uw verzekering opzegt?

Teveel betaalde premie ontvangt u van ons terug. Als u per jaar betaald maken wij het bedrag binnen enkele dagen aan u over. Betaalt u per maand, dan verrekenen wij het bedrag dat u terug ontvangt met de eerstvolgende maandincasso. U kunt uw verzekering(en) opzeggen via Mijn ZLM. Of stuur ons een brief.