Is uw fiets gestolen? Of heeft u een lekke band en kunt u niet meer verder fietsen? Met de ZLM Fietsverzekering bent u goed verzekerd. Heeft u met spoed hulp nodig? Wacht niet en bel ons. Dat kan 24 uur per dag.
Heeft u schade met uw fiets? Dan is het fijn om snel duidelijkheid te hebben. In deze tabel ziet u wat er verzekerd is.
Meld schade snel en makkelijk telefonisch of via Mijn ZLM.
U stuurt het door u ingevulde en ondertekende schadeformulier naar: ZLM Verzekeringen, Postbus 70, 4460 BA, Goes.
Zodra uw schademelding binnen is, gaan we direct aan de slag. We bekijken of de schade onder de dekking van uw verzekering valt. Is de schade verzekerd? Dan regelen we het zo snel mogelijk voor u. Binnen vier werkdagen ontvangt u een bevestiging. Daarin staat of de schade gedekt is en wat de volgende stap is.
Meldt u de schade telefonisch? Dan bespreken we alles meteen samen. Uw schade wordt behandeld door één vaste schadebehandelaar. Deze persoon is uw aanspreekpunt en helpt u bij elke stap.
Samen met uw schadebehandelaar bespreekt u de mogelijkheden om uw fiets te laten herstellen. Wij stellen het schadebedrag in overleg met u vast. Als het nodig is schakelen wij een schade-expert in.
Wij zorgen dat alles netjes wordt afgehandeld. Denk aan het betalen van de schade, het aanpassen van uw verzekering en het informeren van andere partijen.
Eigen risico
Als uw fiets wordt gestolen betaalt u geen eigen risico. Alleen bij beschadiging is er een eigen risico van € 25,-.
Heeft u schade en twijfelt u wat u moet doen? Of is de situatie lastig, bijvoorbeeld bij letselschade of een onbekende tegenpartij? Dan is het fijn om iemand te spreken die met u meedenkt. Bij ZLM krijgt u persoonlijke hulp van een medewerker die uw situatie begrijpt. We zoeken samen naar de beste oplossing en leggen alles duidelijk uit.
Bel ons dus gerust. U krijgt direct een medewerker aan de lijn, zonder keuzemenu of lange wachttijd. Liever digitaal contact? Dat kan ook. We passen onze hulp aan op wat voor u prettig is.
Verzekeren draait om vertrouwen. U rekent op onze hulp bij schade. Wij vertrouwen erop dat u ons juiste en volledige informatie geeft. Zo kunnen we snel en eerlijk handelen. Helaas maken sommige mensen misbruik van dat vertrouwen. Daarom letten we goed op fraude. Hoe minder fraude, hoe lager de premie blijft voor iedereen.
Twijfelt u ergens over? Of weet u niet goed wat te doen bij schade? Neem dan contact op met uw schadebehandelaar. Zo voorkomen we samen misverstanden.
Nee, voor val of stootschade heeft u geen schadeformulier nodig. Maar is de schade het gevolg van een aanrijding of botsing met een andere verkeersdeelnemer? Dan moet u wel een aanrijdingsformulier samen met de tegenpartij invullen. Het aanrijdingsformulier stuurt u samen met uw schademelding aan ons op.
Ja, accessoires zijn standaard tot € 100,- meeverzekerd op de fietsverzekering. Is dit bedrag niet toereikend? Dan kunt u een hoger bedrag aan accessoires mee laten verzekeren. Neem hiervoor contact op met ons team klantadvies via telefoonnummer 0113 – 238 880.
Heeft de andere partij schade en bent u hiervoor aansprakelijk? Dan kunt u dit melden op uw aansprakelijkheidsverzekering. Op uw fietsverzekering is enkel schade aan uw eigen fiets verzekerd. Dus niet de schade van of aan een ander.