Reisschade of annulering melden

Of het nu gaat om gestolen bagage, een ongeluk of een vertraagde vlucht: bij ZLM zorgen we voor een snelle en persoonlijke afhandeling. Heeft u met spoed hulp nodig? Bel dan de ANWB Alarmcentrale via +31 (0)70 - 31 45 491.

Afbeelding
Afbeelding

Hoe bent u verzekerd?

Schade op reis? Zo helpen wij u verder:

1. U meldt de schade

Meld schade snel en makkelijk telefonisch of online.

Schade melden

Telefonisch

Vandaag bereikbaar tot 17.00 uur.

Ons kantoor is op dit moment gesloten. Spoed? Neem dan telefonisch contact met onze alarmcentrale via telefoonnummer +31(0)113 - 238 888.

Online

ZLM heeft de reisverzekering volledig ondergebracht bij Unigarant. U kunt uw schade hier direct online indienen. Snel, veilig en wanneer het u uitkomt.

ZLM heeft de reisverzekering volledig ondergebracht bij Unigarant. U kunt uw schade hier direct online indienen. Snel, veilig en wanneer het u uitkomt.

Per post

Stuur het door u ingevulde en ondertekende schadeformulier naar ons op: ZLM Verzekeringen, Postbus 70, 4460 BA Goes.

2. Wij gaan voor u aan de slag

ZLM heeft de reisverzekering volledig ondergebracht bij Unigarant. Zodra uw schade is gemeld, neemt Unigarant de afhandeling op zich, maar wij blijven uw aanspreekpunt.

 

Meldt u schade online? Dan ontvangt u van Unigarant een bevestiging per e-mail. Belt u ons liever? Dan sturen wij binnen vier werkdagen een schadeformulier. Na ontvangst sturen wij dit door naar Unigarant.

4. Afronding van de schade

Unigarant zorgt voor de uitbetaling van het schadebedrag. In sommige gevallen schakelen ze een onafhankelijke schade-expert in om de schade goed te beoordelen. U wordt altijd op de hoogte gehouden van de voortgang.

Heeft u vragen of bent u het niet eens met de afhandeling? Dan kunt u contact opnemen met ZLM. Wij denken met u mee en helpen u verder.

Afbeelding
Afbeelding

Persoonlijke hulp bij schade

Heeft u schade en twijfelt u wat u moet doen? Of is de situatie lastig, bijvoorbeeld bij letselschade of een onbekende tegenpartij? Dan is het fijn om iemand te spreken die met u meedenkt. Bij ZLM krijgt u persoonlijke hulp van een medewerker die uw situatie begrijpt. We zoeken samen naar de beste oplossing en leggen alles duidelijk uit.

Bel ons dus gerust. U krijgt direct een medewerker aan de lijn, zonder keuzemenu of lange wachttijd. Liever digitaal contact? Dat kan ook. We passen onze hulp aan op wat voor u prettig is.

Verzekeringskaarten ZLM Reis- en annuleringsverzekering

Wilt u snel zien wat de ZLM Reis- en annuleringsverzekeringen wel of niet vergoeden? Bekijk dan de Verzekeringskaarten. Daarin staat overzichtelijk wat verzekerd is en wat niet. Zo weet u meteen waar u aan toe bent.

Een leugentje om bestwil?

Verzekeren draait om vertrouwen. U rekent op onze hulp bij schade. Wij vertrouwen erop dat u ons juiste en volledige informatie geeft. Zo kunnen we snel en eerlijk handelen. Helaas maken sommige mensen misbruik van dat vertrouwen. Daarom letten we goed op fraude. Hoe minder fraude, hoe lager de premie blijft voor iedereen. 

Twijfelt u ergens over? Of weet u niet goed wat te doen bij schade? Neem dan contact op met uw schadebehandelaar. Zo voorkomen we samen misverstanden.

Veelgestelde vragen

Hoe werken ZLM en Unigarant samen?

ZLM biedt de Unigarant Reisverzekering aan, maar doet dat onder de naam ZLM Reisverzekering. U betaalt de premie aan ZLM en krijgt van ZLM het polisblad en de voorwaarden. 

 

Heeft u schade tijdens uw reis? Dan regelt Unigarant alles voor u. Zij betalen ook het geld terug. ZLM en Unigarant hebben hierover duidelijke afspraken gemaakt. Die afspraken noemen we een volmacht.

Mijn thuiswonende kinderen zijn meeverzekerd op mijn doorlopende reisverzekering, maar gaan zelfstandig op vakantie. Kan dat?

Ja. U hoeft niet met alle verzekerden tegelijk op vakantie te gaan. Gaan uw kinderen zelf op vakantie? Geef ze dan het polisnummer of een kopie van de polis mee. Daarmee bewijzen ze dat ze verzekerd zijn. Geef ook het telefoonnummer van de ANWB Alarmcentrale mee. Dat is +31 (0)70 - 31 45 491. Dan kunnen ze bij nood altijd om hulp vragen.

Ik boek een dure reis. Is de annuleringsdekking op de doorlopende reisverzekering ongelimiteerd?

U krijgt per reis maximaal  € 3.000,- per persoon terug. Is uw reis duurder? Dan kunt u voor het verschil voor één keer een annuleringsverzekering afsluiten. U krijgt dan maximaal € 12.000,-  terug bij vier of meer personen.