Uw kampeerautoverzekering

Speciaal voor onze klanten die hun dagelijkse vervoermiddel bij ons verzekerd hebben, is er een gunstige ZLM Kampeerautoverzekering.

Waarom sluit u een kampeerautoverzekering af?

Dat is verplicht. Iedere kampeerautobezitter moet minimaal het wettelijk aansprakelijkheidsrisico verzekeren, zodat de schade van de tegenpartij gedekt is. Met een uitgebreidere verzekering verkleint u uw financiële risico bij schade aan uw eigen camper.

Welke keuzes heeft u voor de ZLM Kampeerautoverzekering?

U heeft 2 keuzes:
1. WA (wettelijke aansprakelijkheid)
2. Allrisk

Wat is verzekerd bij WA?

Schade die u met uw kampeerauto veroorzaakt aan anderen. Materiële schade en letsel. Uw eigen schade betaalt u zelf. Lees meer over WA.

Wat is verzekerd bij allrisk?

U bent verzekerd voor zowel schade aan een ander als voor schade aan uw eigen kampeerauto. De allriskverzekering dekt vrijwel alle risico's die u met uw kampeerauto loopt. Zowel in als buiten het verkeer. In het buitenland heeft u recht op hulp bij pech. Er zijn enkele schadeoorzaken die niet verzekerd zijn. Onder meer schade door vorst, diefstal na onzorgvuldigheid en wanneer de kampeerauto niet aan onze beveiligingseisen voldoet. Lees meer over allrisk.

In de tabel hieronder ziet u de verschillen tussen de 2 dekkingen.

Dit is er allemaal verzekerd

  WA (verplicht)   Allrisk
  Premie berekenen   Premie berekenen

In de Voorwaarden Kampeerautoverzekering leest u alle uitgebreide dekkingsinformatie.

Wat is een Schadeverzekering Inzittenden?

Als een inzittende van uw kampeerauto gewond raakt of overlijdt, vergoedt de Schadeverzekering Inzittenden (SVI) de financiële schade. Denk aan bijvoorbeeld inkomensverlies, kosten voor huishoudelijke hulp, medische kosten, smartengeld en de kosten van een uitvaart. Dat geldt zowel voor de bestuurder als voor de passagiers. De premie is € 30,25 per jaar. Ongeacht welke verzekeringsvorm u kiest. Lees meer over de SVI.

Wat kost de ZLM Kampeerautoverzekering?

Bereken hier uw premie. Die is afhankelijk van uw leeftijd, waar u woont en de nieuwwaarde van de kampeerauto. U kunt uw premie per maand of per jaar betalen.

Hoe sluit u een ZLM Kampeerautoverzekering en een SVI af?

Bel ons op 0113 - 238 880 of bel uw ZLM-adviseur.

Wat houdt verhaalsbijstand in?

Verhaalsbijstand is een service van ZLM Verzekeringen waarbij wij uw schade verhalen. Heeft u (letsel)schade en is een ander hiervoor aansprakelijk? Dan kunt u uw schade verhalen op de veroorzaker. Dat is vaak gemakkelijker gezegd dan gedaan. Daarom verhaalt Stichting Rechtsbijstand ZLM de schade voor u. Lees meer over verhaalsbijstand.

Pakketkorting bij meerdere verzekeringen

Wij doen graag iets extra’s voor onze klanten. Als u meerdere verzekeringen afsluit, ontvangt u bovenop onze scherpe premies 8% pakketkorting. Lees meer over pakketkorting.

Wat u zich misschien nog afvraagt...

In veel gevallen wel. Maar dat ligt aan uw situatie. Wilt u weten wat voor u geldt? Neem dan contact op met team Advies & Acceptatie. U bereikt hen op 0113 - 238 880.

Ja. Bent u allrisk verzekerd? Dan is uw inboedel en een voortent of zonneluifel meeverzekerd. Al deze zaken zijn samen verzekerd voor maximaal € 2.500,-. Ook krijgt u bij schade de kosten voor de huur van een andere kampeerauto of vakantieadres terug. Wilt u hier meer over weten? Lees dan het hoofdstuk 'Casco' in de voorwaarden.

Nee. U moet de kampeerauto verzekeren als het kenteken nog op uw naam staat. U kunt de verzekering alleen stoppen wanneer u het kenteken laat schorsen. Dat betekent dat u de verzekering, de motorrijtuigenbelasting en APK tegelijk stopzet. Dat kan bij het kentekenloket, RDW-keuringsstation, de RDW-balie of via www.rdw.nl. Ook moet u de kampeerauto buiten de openbare weg neerzetten. Om de verzekering te stoppen stuurt u een kopie van het bewijs van de schorsing met uw internationaal verzekeringsbewijs (voorheen groene kaart) naar ons toe. U kunt een verzekering bij ZLM altijd opzeggen. Maar zorgt u ervoor dat de kampeerauto dan wel verzekerd blijft als het kenteken niet geschorst is.

Heeft u schade? Zeker dan vinden wij het belangrijk dat u tevreden over ons bent. Neem gerust contact met ons op voor een persoonlijk advies. Bijvoorbeeld over wat er precies verzekerd is, de gevolgen voor uw korting of welke reparateur u kunt inschakelen. Meld uw schade snel via één van de mogelijkheden hieronder.

Telefonisch

Tijdens kantooruren (8:30 - 17:00 uur) zijn wij bereikbaar via telefoonnummer 0113 - 238 888. Bij spoed kunt u dit nummer ook buiten kantooruren gebruiken.

Online

U kunt uw schade melden via Mijn ZLM. Heeft u nog geen account? Registreer dan nu.
 

Schriftelijk

U stuurt het door u ingevulde en ondertekende schadeformulier naar: ZLM Verzekeringen, Postbus 70, 4460 BA, Goes.

Hoe wij uw schade behandelen

Bij schade kan er veel op u af komen. Daarom hebben wij per verzekeringsvorm voor u op een rijtje gezet wat u kunt verwachten. Kies hieronder uw dekking en lees hoe wij uw schade behandelen.

  • Als het nodig is schakelen wij direct een berger of andere hulpverlener in.
  • Binnen 4 werkdagen bevestigen wij u de ontvangst van uw schademelding en hoort u of er dekking is. Belt u ons? Dan nemen wij de schadebehandeling direct met u door. Wij vertellen u of u nog een schriftelijke bevestiging ontvangt.
  • Uw schadebehandelaar gaat voor u aan de slag. Hij of zij is uw vaste aanspreekpunt.
  • Bent u aansprakelijk? Dan wachten wij de claim van de tegenpartij af.
  • Is de tegenpartij aansprakelijk? Dan schakelen wij de Stichting Rechtsbijstand ZLM in om de schade voor u te verhalen op de tegenpartij.
  • Komt uw schadeclaim in aanmerking voor vergoeding door het Waarborgfonds? Dan dienen wij de claim daar in.
  • Lees meer informatie over ons fraudebeleid.
  • Als het nodig is schakelen wij direct een berger of andere hulpverlener in.
  • Binnen 4 werkdagen bevestigen wij u de ontvangst van uw schademelding en hoort u of er dekking is. Belt u ons? Dan nemen wij de schadebehandeling direct met u door. Wij vertellen u of u nog een schriftelijke bevestiging ontvangt.  Wijzen wij uw claim (gedeeltelijk) af? Dan leggen wij u uit waarom.
  • Uw schadebehandelaar gaat voor u aan de slag. Hij of zij is uw vaste aanspreekpunt.
  • In veel gevallen schakelen wij een schade-expert in. Die vertelt u of hij in dienst is van ZLM of dat hij werkt voor een zelfstandig expertisebureau.
  • Bent u het niet eens met het schadebedrag dat de schade-expert vaststelt? Dan mag u een contra-expert inschakelen. Wij vergoeden de kosten van de contra-expert in ieder geval tot de kosten van onze eigen expert. Als de kosten van de contra-expert meer bedragen dan de kosten van onze eigen expert, dan vergoeden wij de hogere kosten als deze redelijk zijn.
  • Als beide schade-experts het niet met elkaar eens zijn, doet een derde deskundige een bindende uitspraak. Zowel u als wij betalen de helft van de derde deskundige. Heeft u volgens de derde deskundige gelijk? Dan vergoeden wij ook de redelijke kosten van deze deskundige. Schade-experts moeten werken volgens de Gedragscode Expertiseorganisaties. Deze vindt u op www.verzekeraars.nl
  • Wij maken het schadebedrag aan u of aan de reparateur over. Schakelt u een met ons samenwerkende reparateur in? Dat levert u verschillende voordelen op. 
  • Bent u aansprakelijk? Dan wachten wij de claim van de tegenpartij af.
  • Is de tegenpartij aansprakelijk? Dan proberen wij de schade voor u op de tegenpartij te verhalen.
  • Komt uw schadeclaim in aanmerking voor vergoeding door het Waarborgfonds? Dan dienen wij de claim daar in.
  • Lees meer informatie over ons fraudebeleid.
  • U ontvangt binnen 4 werkdagen een schadeformulier. Dit vult u in en stuurt u aan ons terug.
  • Uw schadebehandelaar gaat voor u aan de slag. Hij of zij is uw vaste aanspreekpunt.
  • De medisch adviseur adviseert de schadebehandelaar over de medische aspecten. Hij of zij vraagt medische informatie op en beoordeelt die informatie.
  • Uw schadebehandelaar en de medisch adviseur volgen het verloop van uw herstel.
  • Zodra u volledig genezen bent of uw situatie niet meer verandert, bekijken wij in overleg met u de financiële afronding.
  • Regelmatig informeren wij bij u naar uw herstel en de omvang van de schade. Eventueel ontvangt u voorschotten. Bij de eindafwikkeling volgt de definitieve vaststelling.
  • Wijzen wij uw claim (gedeeltelijk) af? Dan leggen wij u uit waarom.
  • Lees meer informatie over ons fraudebeleid.

Vind een schadeherstelbedrijf

Wij werken samen met een groot aantal schadeherstelbedrijven. Daar profiteert u van een aantal voordelen (alleen bij WA beperkt casco- of allriskverzekering). Vul voor de schadeherstelbedrijven bij u in de buurt hieronder uw postcode in. Of lees wat u kunt doen bij ruitschade.