Bent u ergens tegenaan gereden of heeft u een aanrijding gehad met een andere weggebruiker? Met de ZLM Motorverzekering bent u goed verzekerd. Heeft u met spoed hulp nodig bij schade? Wacht niet en bel ons. Dat kan 24 uur per dag.
Heeft u schade met uw motor? Dan is het fijn om snel duidelijkheid te hebben. In deze tabel ziet u wat er verzekerd is bij de verschillende dekkingen.
Bij spoed schakelen wij direct een berger of andere hulpverlener in. Andere schades meld u snel en makkelijk telefonisch of via Mijn ZLM.
Stuur het door u ingevulde en ondertekende schadeformulier naar ons op: ZLM Verzekeringen, Postbus 70, 4460 BA Goes.
Zodra uw schademelding binnen is, gaan we direct aan de slag. We bekijken of de schade onder de dekking van uw verzekering valt. Is de schade verzekerd? Dan regelen we het zo snel mogelijk voor u. Binnen vier werkdagen ontvangt u een bevestiging. Daarin staat of de schade gedekt is en wat de volgende stap is.
Meldt u de schade telefonisch? Dan bespreken we alles meteen samen. Uw schade wordt behandeld door één vaste schadebehandelaar. Deze persoon is uw aanspreekpunt en helpt u bij elke stap.
Samen met uw schadebehandelaar bespreekt u de mogelijkheden om uw motor te laten herstellen. We stellen het schadebedrag samen vast. In veel gevallen is het nodig dat een schade-expert de schade eerst beoordeelt. Laat uw motor daarom nog niet repareren totdat dit duidelijk is.
Wij zorgen dat alles netjes wordt afgehandeld. Denk aan het betalen van de schade, het aanpassen van uw verzekering en het informeren van andere partijen.
Bent u aansprakelijk voor de schade? Dan heeft dit gevolgen voor uw schadevrije jaren. Uw premie kan daardoor stijgen. Uw schadebehandelaar legt altijd duidelijk uit wat dit betekent voor uw verzekering.
Eigen risico
Bij beperkt casco of allrisk geldt een eigen risico van € 135,-. Heeft u een WA-verzekering? Dan is er geen eigen risico. Deze verzekering vergoedt alleen schade aan anderen.
Heeft u schade en twijfelt u wat u moet doen? Of is de situatie lastig, bijvoorbeeld bij letselschade of een onbekende tegenpartij? Dan is het fijn om iemand te spreken die met u meedenkt. Bij ZLM krijgt u persoonlijke hulp van een medewerker die uw situatie begrijpt. We zoeken samen naar de beste oplossing en leggen alles duidelijk uit.
Bel ons dus gerust. U krijgt direct een medewerker aan de lijn, zonder keuzemenu of lange wachttijd. Liever digitaal contact? Dat kan ook. We passen onze hulp aan op wat voor u prettig is.
Verzekeren draait om vertrouwen. U rekent op onze hulp bij schade. Wij vertrouwen erop dat u ons juiste en volledige informatie geeft. Zo kunnen we snel en eerlijk handelen. Helaas maken sommige mensen misbruik van dat vertrouwen. Daarom letten we goed op fraude. Hoe minder fraude, hoe lager de premie blijft voor iedereen.
Twijfelt u ergens over? Of weet u niet goed wat te doen bij schade? Neem dan contact op met uw schadebehandelaar. Zo voorkomen we samen misverstanden.
Dat hangt af van wat voor schade het is. Is het een aanrijdingsschade waarbij u de schuldige partij bent? Dan valt u terug in schadevrije jaren. Per 1 januari van het eerstvolgende kalenderjaar zal uw premie dan stijgen. Betreft het een storm, hagel of diefstalschade? Dan heeft dit geen gevolgen voor uw eigen risico. Dat geldt ook wanneer u niet schuldig bent aan een aanrijding.
Ja. Schade aan uw helm, kleding en schoenen vallen onder een allrisk- of beperkt cascoverzekering. U krijgt tot maximaal € 1.000,- terug. Dit krijgt u alleen als er ook schade aan uw motor is die verzekerd is.
Economisch total loss betekent dat de motor wel gemaakt kan worden. Alleen is dit financieel gezien niet rendabel. Dat komt omdat de kosten voor de reparatie hoger zijn dan de (dag)waarde min de restwaarde. Bij technisch total loss kan uw motor niet meer gerepareerd worden. Bijvoorbeeld na een ernstig ongeluk of na een brand.