Uw aansprakelijkheidsverzekering

Wat is een aansprakelijkheidsverzekering?

Deze vergoedt schade als u per ongeluk iemand verwondt of spullen van een ander beschadigt. En als u volgens de wet aansprakelijk bent voor deze schade. De verzekering geldt ook voor uw gezinsleden en huisdieren.

Waarom sluit u een aansprakelijkheidsverzekering af?

De verzekering is niet verplicht maar wel aan te raden. Een schadeclaim kan hoog oplopen. Zeker als iemand anders gewond raakt en u aansprakelijk bent. U bent verzekerd tot € 2.500.000,- per gebeurtenis. Als extra service heeft u recht op verhaalsbijstand. Loopt u in Nederland, België of Luxemburg als fietser of voetganger schade op door de fout van een andere verkeersdeelnemer? Dan verhalen wij de schade voor u. Lees meer over de ZLM Aansprakelijkheidsverzekering.

Wat kost de ZLM Aansprakelijkheidsverzekering?

Bereken hier uw premie. Die is afhankelijk van uw gezinssamenstelling. U kunt uw premie per maand of per jaar betalen.

Hoe sluit u een ZLM Aansprakelijkheidsverzekering af?

Dat kan op 3 manieren. Bel ons op 0113 - 238 880 of bel uw ZLM-adviseur. Of sluit de verzekering online af.

Pakketkorting bij meerdere verzekeringen

Wij doen graag iets extra’s voor onze klanten. Als u meerdere verzekeringen afsluit, ontvangt u bovenop onze scherpe premies 8% pakketkorting. Lees meer over pakketkorting.

Wat u zich misschien nog afvraagt...

Ja. Veroorzaken uw huisdieren schade bij een ander? Dan valt dat ook onder uw aansprakelijkheidsverzekering. Heeft u dieren voor uw beroep? Bel dan met ons team Advies & Acceptatie. U bereikt hen op 0113 - 238 880. Zij vertellen u graag meer over hoe u dit goed verzekert.

Veroorzaken huisdieren (van u of iemand anders) schade aan uw inboedel of woonhuis? Dan is hiervoor vaak ook dekking op uw inboedel- of woonhuisverzekering. Wilt u schade melden? Bel dan 0113 - 238 777 of meldt de schade online via Mijn ZLM.

Op de aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren (AVP) is verhaalsbijstand meeverzekerd. Verhaalsbijstand betekent dat wij de verzekeraar van iemand die schade bij u heeft veroorzaakt, vragen om de schade te betalen. De verhaalsbijstand geldt alleen voor fietsers en voetgangers in Nederland, België en Luxemburg. Wordt u als fietser of voetganger aangereden door iemand anders? Dan vragen wij de verzekeraar van de ander uw schade te betalen.  

Heeft u een vraag of wilt u een aansprakelijkheidsverzekering afsluiten?

Heeft u schade? Zeker dan vinden wij het belangrijk dat u tevreden over ons bent. Neem gerust contact met ons op voor een persoonlijk advies. Bijvoorbeeld over wat er precies verzekerd is. Meld uw schade snel via één van de mogelijkheden hieronder.

Telefonisch

Tijdens kantooruren (8:30 - 17:00 uur) zijn wij bereikbaar via telefoonnummer 0113 - 238 777. Bij spoed kunt u dit nummer ook buiten kantooruren gebruiken.

Online

U kunt uw schade melden via Mijn ZLM. Heeft u nog geen account? Registreer dan nu.
 

Schriftelijk

U stuurt het door u ingevulde en ondertekende schadeformulier naar: ZLM Verzekeringen, Postbus 70, 4460 BA, Goes.

Hoe wij uw schade behandelen

Bij schade kan er veel op u af komen. Daarom hebben voor u op een rijtje gezet wat u kunt verwachten.

  • Binnen 4 werkdagen bevestigen wij u de ontvangst van uw schademelding en hoort u of er dekking is. Belt u ons? Dan nemen wij de schadebehandeling direct met u door. Wij vertellen u of u nog een schriftelijke bevestiging ontvangt.  Wijzen wij uw claim (gedeeltelijk) af? Dan leggen wij u uit waarom.
  • Uw schadebehandelaar gaat voor u aan de slag. Hij of zij is uw vaste aanspreekpunt.
  • Uw schadebehandelaar neemt contact op met de tegenpartij. Bent u aansprakelijk voor de schade? Dan vergoeden wij de schade aan de tegenpartij.
  • Wij stellen de schade in overleg met de tegenpartij vast. Als het nodig is schakelen wij een schade-expert in.
  • Wij betalen de schade rechtstreeks aan de tegenpartij.
  • Lees meer informatie over ons fraudebeleid.