Wat zijn de uitbreidingen van de doorlopende reisverzekering?

De doorlopende reisverzekering bestaat uit een basisdekking en daarnaast kunt u verschillende uitbreidingen toevoegen:

Uw verzekering aanpassen of meer informatie?

Heeft u al een doorlopende reisverzekering en wilt u deze met één van bovenstaande dekkingen uitbreiden? Of wilt u meer informatie over de uitbreidingen? Neem dan contact op met team Klantadvies, telefoonnummer 0113 - 238 880 of uw ZLM-adviseur.

Wat u zich misschien nog afvraagt...

Ik wil mijn verzekering opzeggen. Kan dat?

U kunt uw verzekering op ieder moment opzeggen. Dat kan via Mijn ZLM of met een brief.

Heeft u uw voertuig verkocht of is uw voertuig naar de sloop gegaan? Stuur ons dan zo snel mogelijk een kopie van het vrijwaringsbewijs. Dit is het bewijs dat het kenteken niet meer op uw naam staat. U moet het voertuig verzekeren tot het moment dat kenteken niet meer op uw naam staat. Dat staat in de wet. Dat geldt ook als uw voertuig total loss is.

Ik ga op wintersportvakantie langlaufen. Moet ik dan de wintersportdekking afsluiten?

Nee, dat hoeft niet. Langlaufen valt onder de standaard reisverzekering. Gaat u skiën of snowboarden? Dan moet u wel de wintersportdekking afsluiten. Dat kan online via Mijn ZLM of bel ons op 0113 - 238 880.

Wilt u weten welke sporten onder de wintersportdekking vallen?  Hier vindt u een overzicht van de gevaarlijke sporten en wintersporten.

Hoe kan ik een schade melden op mijn reis- of annuleringsverzekering?

U kunt uw schade online melden. Wilt u liever een schadeformulier? Vraag dit dan op bij ons team Klantadvies via 0113 - 238 880 of via info@zlm.nl.

Verzamel zoveel mogelijk bewijzen van de schade. Denk aan:

 

  • Kassabonnen
  • Foto’s
  • Verklaringen van getuigen
  • Een proces-verbaal

 

Stuur deze bewijzen mee met het schadeformulier. Maak wel een kopie voor uw eigen administratie.